Vacature beschrijving
Bedrijfsprofiel:
Onze opdrachtgever STAXS®, gevestigd in Heerenveen, is de marktleider in de Benelux op het gebied van hoogwaardige cleanroom consumables in sectoren als farmaceutische industrie, biotechnologie en medical devices. STAXS® groeit snel en is enerzijds distribiteur van gekende cleanroom merken en heeft daarnaast een eigen merk DOTCH® wat in heel Europa wordt verkocht. Ze bieden alles wat nodig is voor een complete contaminatiecontrole: producten op maat en professioneel advies. Daarnaast heeft STAXS® ook een zeer sterke supply chain. Deze heeft zich tijdens de Covid-19 epidemie bewezen.
STAXS® kenmerkt zich door een gemotiveerd team met gemeenschappelijke passie: contaminatie in cleanrooms. De gespecialiseerde medewerkers kennen de kneepjes van het vak en de ontwikkelingen in de sectoren. Niet enkel de kennis en knowhow van de medewerkers maar ook de kwaliteit van de producten en organisatie maken van STAXS® een voorkeurspartner voor contaminatiecontrole in België, Nederland en daarbuiten.
Op www.staxs.eu tref je meer informatie aan over onze opdrachtgever.
Voor onze opdrachtgever STAXS® zijn wij op zoek naar een:
Content Marketeer
Content – New Marketing – Customer Journey – SEO – Social media
Taken en verantwoordelijkheden:
Als Content Marketeer kom je te werken in een informele, no-nonsense en professionele organisatie. Je krijgt veel ruimte om zelf een actieve bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van met name een vooruitstrevende new marketing strategie en het communicatieplan.
Concrete taakgebieden zijn:
- De ontwikkeling en implementatie van groeistrategieën om STAXS® online communities en klantenbinding te laten groeien.
- Je schrijft content voor de STAXS® website en social media kanalen.
- Je past bestaande hoogwaardige artikelen aan in engaging content (van whitepaper naar onepager) op maat gemaakt voor verschillende doelgroepen en kanalen.
- Je maakt gebruik van alle STAXS® stakeholders, met name de R&D ontwikkelagenda, als informatiebron om te borgen dat alle webcontent up-to-date is.
- Je weet hoe je Google Analytics gegevens moet interpreteren en hoe je SEO kunt toepassen om betere vindbaarheid en meer verkeer naar de website te genereren.
- Je bent bekend met social media planning/posting tools en weet hoe je social media campagnes moet opzetten.
- Je blijft up-to-date met nieuwe ontwikkelingen in de digitale wereld (new marketing) en deelt deze inzichten met het team.
- Je rapporteert aan de Marketing Manager en werkt nauw samen met alle STAXS®
- Je hebt oog voor detail en bewaakt voortdurend dat de kwaliteit van alle copy, afbeeldingen en teksten van hoge kwaliteit zijn, alsmede in lijn met de content strategie.
Opleiding, ervaring en persoonskenmerken:
- Je beschikt over een HBO/WO werk- en denkniveau in de richting van marketing en nieuwe media;
- Je bent een prima tekstschrijver (onder meer voor Google-vriendelijke content), met goede spelling en grammatica in het Engels;
- Affiniteit met wetenschappen en technologie is een plus;
- Je bent data-gedreven en hebt het vermogen om social media en web analytics te gebruiken om je content strategie te onderbouwen;
- Je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van social media-campagnes op verschillende platforms;
- Je combineert de creativiteit bij het maken van pakkende teksten met een sensitiviteit voor een passende online customer journey;
- Je bent in staat om informatie van verschillende bronnen en belanghebbenden te onderzoeken, te vergelijken en samen te vatten.
Uw adviseur:
Het volledige werving- en selectietraject wordt verzorgd door Ypsylon Werving en Selectie. Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoe je aan de gestelde eisen, reageer dan via [email protected] of via onze site www.ypsylon.nl
Voor vragen kun je contact opnemen met Frans van de Ven, tel. 06 – 27 10 33 69 of Daniel Charmes, tel. 06 – 25 10 22 43.