Vacature beschrijving
Organisatie:
Onze opdrachtgever Laudermarke Group, is een e-commerce bedrijf met webshops in een aantal Europese landen dat volop aan het groeien is. Het bedrijf werd 7 jaar geleden opgericht en is nu al één van de bekendste aanbieders van ledverlichting in de agrarische sector. Zij verkopen lampen voor land- en bosbouwvoertuigen, stallen en werkplaatsen en staan voor competent specialistisch advies en de beste kwaliteit. Binnen het bedrijf werken ze als team samen, alleen dan kun je de beste resultaten halen is hun mening. Om deze reden werk je samen met de andere collega’s vanuit het hoofdkantoor in Nederland. Je krijgt veel vrijheid om zelfstandig je werkzaamheden uit te voeren, maar hebt altijd iemand om op terug te vallen.
Heb jij een passie voor e-commerce, behoud jij altijd het overzicht en ben jij proactief? Wil jij deel uitmaken van een internationale, snelgroeiende en succesvolle organisatie en heb jij oog voor nieuwe kansen en verbeteringen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
(Junior) E-Commerce Manager (Duitstalig)
40 uur per week
Locatie: Ter Apel (Nederland)
Vanwege uitbreiding is onze opdrachtgever per direct op zoek naar een (Junior) E-Commerce Manager (40 uur per week). In de functie van (Junior) E-Commerce Manager ben je verantwoordelijk voor onze Duitse webshop. Jij monitort de webshop, denkt proactief mee en geeft advies over het verbeteren van de ‘customer journey’. Je beoordeelt bijvoorbeeld of ons aanbod goed gepresenteerd is en of de klant optimaal haar weg vindt in onze webshop en graag bij ons mag winkelen. Als (Junior) E-Commerce Manager ben je continue bezig met het verbeteren en innoveren van de ervaring voor de klant. Dit doe je in een coördinerende rol, waarin jij verantwoordelijk bent voor de dagelijkse gang van zaken op de webshop. Jij zorgt ervoor dat alles op de webshop vlekkeloos verloopt, issues los je zo snel mogelijk op of stem je af met de desbetreffende afdeling.
In deze functie heb je tevens veel contact met de verschillende afdelingen in het bedrijf; interne communicatie en coördinatie is dan ook erg belangrijk. Samen met onze afdeling Marketing zorg jij er bijvoorbeeld voor dat de juiste content op de juiste plaats staat in de webshop en dat alle producten voorzien zijn van de juiste informatie en beeld. Jouw kennis over de Duitse cultuur zorgt ervoor wij de klant op de perfecte manier kunnen benaderen. In de functie van (Junior) E-Commerce Manager is het belangrijk dat jij het grotere geheel ziet. Jij bent de specialist op de verschillende deelgebieden van e-commerce en begrijpt hoe deze elkaar beïnvloeden. Je rapporteert en stemt jouw werkzaamheden af met de International Business Manager.
Wat ga je doen?
In deze functie houd je je o.a. bezig met:
- Het proactief meedenken over de webshop (o.a. het aandragen van relevante verbeteringen, het in kaart brengen van nieuwe kansen);
- Het in kaart brengen van het proces van de ‘customer journey’ en verbeterpunten op dit gebied aandragen;
- Het monitoren van (de werking van) de diverse systemen en het signaleren van eventuele knelpunten/problemen;
- Het meedenken met de afdeling Marketing en het aanleveren van relevante input voor de webshop;
- Het uitzetten van diverse acties bij de verschillende afdelingen;
- Het bijwonen van een maandelijkse meeting samen met de andere (Junior) E-Commerce Managers;
- Het voorbereiden en leiden van KPI meetings;
- Het online zetten van de juiste content (producten) op de webshop;
- Het communiceren en samenwerken met externe Duitse partijen;
- Het aanleveren van vertalingen en Duitse teksten voor de webshop;
- Het analyseren en inzetten van diverse online verkoopkanalen in samenspraak met de afdeling Webdevelopment.
Wat breng je mee?
- Je hebt oog voor detail en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
- Je maakt diverse systemen je snel eigen en kunt goed omgaan met het werken in meerdere systemen;
- Je bent goed in staat om overzicht te houden op je werk en de verschillende werkprocessen, tevens kun je goed prioriteiten stellen;
- Je bent een kei in samenwerken en organiseren. Daarbij zoek je actief de samenwerking op binnen je team en de rest van de organisatie;
- Je kunt goed en snel verbanden leggen en bent analytisch sterk;
- Je bent besluitvaardig en proactief;
- Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau en hebt bij voorkeur een opleiding afgerond in een commerciële richting;
- Je hebt bij voorkeur (werk)ervaring opgedaan in een e-commerce omgeving;
- Je hebt een uitstekende beheersing van de Duitse taal en de Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk (eis). In beide talen ben je een sterke communicator.
- Een afwisselende baan voor 40 uur per week in een bedrijf met een platte organisatiestructuur;
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
- Een marktconform salaris, passend bij jouw ervaring;
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden (vakantiedagen, maandelijkse reiskostenvergoeding, etc.);
- 8% vakantiegeld;
- De mogelijkheid om 2 dagen per week thuis te werken;
- Een open, waarderende, internationale en familiaire werksfeer waarin je de kans krijgt om je individueel te ontwikkelen;
- Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën;
- Jaarlijks opleidingsbudget;
- Gratis sporten op het werk op woensdag, lunch op vrijdag, regelmatige bedrijfsmassages, borrels en bedrijfsuitjes;
- Ochtendgroet door kantoorhond Annie.
Het werving- en selectietraject wordt verzorgd door Ypsylon Recruitment. Heb je interesse in deze functie en voldoe je aan het gestelde profiel? Reageer dan via [email protected] of via onze sitewww.ypsylon.nl.
Voor vragen kun je contact opnemen met Nathalie Kloos tel. +31 6 27 40 02 15 of stuur een mail naar [email protected]