Vacature beschrijving
Bedrijfsprofiel:
Onze opdrachtgever OCLC, met hoofdkantoor in USA, is een grote speler op het gebied van bibliotheekautomatisering voor openbare, wetenschappelijke en speciale (ziekenhuis, gevangenis, musea e.d.) bibliotheken. OCLC heeft zo’n 20 kantoren, verspreid over 4 werelddelen: Europa, Noord-Amerika, Azië en Australië. In Nederland hebben ze twee vestigingen: Leiden en Eelde. De missie van OCLC is ‘kennis is er om gedeeld te worden’. Met een baan binnen het internationale OCLC draag je bij aan deze missie in de ondersteuning van bibliotheken en het toegankelijk houden van informatie… wereldwijd!
Op www.oclc.org tref je meer informatie aan over onze opdrachtgever.
Voor OCLC zijn we op zoek naar een:
Functional Support Analyst / Customer Support Agent
Standplaats: Eelde
Ben jij analytisch, klantgericht en houd je van puzzelen? Vind je de IT-wereld interessant en werk je graag voor een bedrijf met maatschappelijke en educatieve impact? Dan zoeken wij jou!
Over OCLC:
OCLC is een internationaal samenwerkingsverband van openbare, wetenschappelijke en speciale bibliotheken. Wereldwijd zijn er zo’n 20 kantoren, twee daarvan staan in Nederland: in Leiden en Eelde. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Dublin, Ohio (US).
Wise is het systeem van OCLC voor gebruik in openbare bibliotheken. Wise ondersteunt bibliotheken bij hun maatschappelijke en educatieve taken. Het bevorderen van geletterdheid en leesplezier, het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling en het toegankelijk maken van informatie – ons motto is niet voor niets ‘Kennis is er om gedeeld te worden’. Via Wise kunnen bibliotheken nauw samenwerken met andere bibliotheken, onderwijsinstellingen en culturele partners. Wise wordt gebruikt in Nederland, Vlaanderen en de US.
Wat ga je doen?
‘Bibliotheken lenen alleen maar boeken uit.’ Denk jij dat ook? Je vergist je! Bibliotheken organiseren ook (online) activiteiten, cursussen, faciliteren werkplekken, etc. Achter de schermen gebeurt heel veel om al deze activiteiten mogelijk te maken. Ons platform Wise speelt hierbij een cruciale rol. Systemen zijn 24/7 beschikbaar voor de gebruikers, en verbonden met talloze andere applicaties en randapparaten. Denk aan webapplicaties, mailservers, uitleenautomaten, betaalfaciliteiten, printers, etc.
Jij ondersteunt samen met je andere collega’s van de afdeling Operations, bibliotheken – onze klanten – in het gebruik van Wise:
- Als Customer Support Agent ben je het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Je bent verantwoordelijk voor het behandelen van binnenkomende vragen en meldingen. Deze binnenkomende vragen en meldingen zijn soms behoorlijk complex. Om de vragen op te kunnen lossen zoek je in documentatie, de database, of heb je contact met collega’s van jouw afdeling of de development afdeling.
- Samen met je collega’s bied je support aan onze klanten (bibliotheekorganisaties) in (vnl.) Nederland en Vlaanderen. Dit doen we via tickets, telefoon en soms ook op locatie. Jouw kennis van Wise komt dan goed van pas.
- Je onderhoudt (pro)actief contact met onze klanten. Je analyseert hun vragen en biedt functionele oplossingen.
- Je zorgt ervoor dat de gebruikersdocumentatie up-to-date is.
- Wise is volop in ontwikkeling. Jij draagt bij aan de ontwikkeling en het testen van nieuwe functionaliteiten. Heb je ideeën, creatieve inzichten en oplossingen? Verbetervoorstellen zijn altijd welkom!
- Je deelt je kennis: het verzorgen van demo’s of trainingen aan klanten en collega’s kan op termijn onderdeel gaan worden van de werkzaamheden.
- Je gaat werken met o.a. Zendesk, JIRA, Confluence, MySQL en MindTouch voor de gebruikersdocumentatie.
Jouw persoonlijkheid kenmerkt zich als:
- Servicegericht en klantgericht.
- Je bent gewend zelfstandig te werken aan verschillende onderdelen van de infrastructuur.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels.
- Je denkt in oplossingen.
- Een resultaatgerichte instelling.
- Iemand die zowel graag in teamverband als zelfstandig kan werken.
Wat breng je mee?
- MBO+/HBO werk- en denkniveau.
- Werkervaring in IT-support of een dienstverlenende functie (Werkervaring binnen de IT is niet vereist, het is vooral belangrijk dat je affiniteit hebt met het werken in een IT organisatie).
- Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels.
- Een klantgerichte en leergierige instelling. Daarbij ben je zorgvuldig, stressbestendig en analytisch ingesteld. Je houdt ervan om zelfstandig te werken.
- De meldingen en vragen die bij ons binnenkomen zijn soms behoorlijk complex. Jij wilt je graag vastbijten in zulke ‘puzzels’.
Jouw collega’s
Jouw bureau staat in het kantoor van OCLC in Eelde, pal naast Groningen Airport Eelde. Je wordt onderdeel van de afdeling Operations, het supportteam bestaat uit zo’n 15 directe collega’s. Daarnaast werk je nauw samen met de afdelingen Productmanagement en Development, zowel in Eelde als in de US. Je rapporteert aan de Teamlead Support. De sfeer op kantoor is informeel, open en collegiaal. Op dit moment werken we deels op kantoor, deels thuis, maar natuurlijk kun je ook alle dagen op kantoor werken.
Wat mag je van OCLC verwachten?
- Een veelzijdige functie binnen een internationaal IT-bedrijf.
- Een 32–40-urige werkweek, met thuiswerkmogelijkheden inclusief thuiswerkvergoeding.
- Een salaris tussen de €2600,- en €3200,- bruto per maand, op basis van 40 uur (excl. vakantiegeld).
- 26 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband. Daarbij krijg je de mogelijkheid om vakantiedagen te kopen of te verkopen.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: een premievrij pensioen, flexibele werktijden, eindejaarsuitkering, 24/7 beschikbare coach, collectieve ziektekostenverzekering, reiskostenvergoeding, internetvergoeding, fietsplan en meer!
Heb je vragen?
Het werving- en selectietraject wordt verzorgd door Ypsylon Recruitment. Heb je interesse in deze functie en voldoe je aan het gestelde profiel? Reageer dan via [email protected] of via onze site www.ypsylon.nl.
Voor vragen kun je contact opnemen met Britt van Eijk tel. +31 6 27 40 02 15 of Daniel Charmes +31 6 25 10 22 43