Job Description
Voor Gemeente Groningen zijn wij op zoek naar een:
Interim HR adviseur
24 uur per week
6 maanden met optie tot verlenging
Hou jij ervan om leidinggevenden proactief te adviseren over het HR-beleid van de gemeente Groningen en wet- en regelgeving? Werk jij daarnaast graag in een team en vind jij het vanzelfsprekend elkaar te helpen? Dan is deze klus wellicht iets voor jou!
Functieomschrijving:
Als HR-adviseur ben jij het eerste aanspreekpunt voor leidinggevenden als het gaat om operationele/tactische HR-taken. Hierbij kan je denken aan in-, door- en uitstroom van medewerkers, ziekte, verlof en uitvoering van andere personeelsregelingen. Het is van belang dat je vroegtijdig veranderingen kunt signaleren, vragen goed kunt analyseren en verschillende mogelijkheden kan belichten. Je werkt nauw samen met de HR Business Partner en bent, bij de directie waarvoor je werkt, zichtbaar aanwezig.
Je voert zelfstandig arbeidsvoorwaardengesprekken en adviseert en ondersteunt de leidinggevenden bij de verschillende soorten gesprekken. Het is dan ook belangrijk dat je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen en overtuigingskracht. Ook beoordeel en verwerk je verschillende mutaties, zoals een uren-, salaris of functiewijziging in het personeelsinformatiesysteem en verzorg je waar nodig maatwerkbrieven en/of gespreksverslagen. Verder lever je een bijdrage aan de totstandkoming van beleid en regelingen en de verdergaande digitalisering en optimalisering van de HR-processen en kennisbank. We nodigen je uit kritisch mee te denken en initiatief te tonen.
Waar jij komt te werken:
HR speelt een belangrijke rol in de verbinding tussen de diverse organisatieonderdelen van de gemeente Groningen en adviseert over mens én organisatie met een brede (bedrijfsvoerings-)blik, op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau.
De afdeling HR is onderdeel van het Shared Service Center (SSC) van de gemeente Groningen en bestaat uit drie teams, namelijk HR-Services, HR-Advies en HR-Strategie & Ontwikkeling. Samen met zo’n 30 collega’s val jij onder het team HR-Advies. Binnen dit team werken we met drie domein ondersteuningsteams (DOT): Sociaal, Ruimtelijk en Bedrijfsvoering. Elk DOT bestaat uit HR Business Partners en HR medewerkers. Samen met de betreffende HR Business Partner ben je verantwoordelijk voor de HR-dienstverlening aan jouw specifieke directie. De precieze organisatiestructuur leggen we graag uit als we elkaar spreken.
Op dit moment zoeken we collega HR-adviseur voor de directie DOT Bedrijfsvoering, directie Informatie & Services.
Bedrijfsvoering omvat alle ondersteunende directies van de gemeente Groningen o.a. Informatie & Services, Financiën, Inkoop en Juridische zaken, Concernstaf en Mens, Organisatie en Communicatie.
Om als HR-adviseur succesvol te zijn, vragen wij het volgende van jou:
- Een afgeronde Hbo-opleiding richting HRM en relevante werkervaring;
- Brede kennis van het HR-vakgebied en het actief volgen van ontwikkelingen en trends;
- Goede adviesvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
- Kennis van en ervaring met het werken met personeelsinformatiesystemen (ervaring met Youforce en/of Compas is een pré);
- Kennis van de Cao Gemeenten is een pré.
Do you have questions?
The recruitment and selection process is provided by Ypsylon Recruitment. Are you interested in this position and do you meet the required profile? Then respond via [email protected] or via our site www.ypsylon.nl.
Voor vragen kun je contact opnemen met Nathalie Kloos tel. +31 6 27 40 02 15