Interim HR Keten- en Kennismanager

HR fulfilled @Gemeente Groningen

Job Description

 

Voor Gemeente Groningen zijn wij op zoek naar een:

HR Keten- en Kennismanager
24 uur per week
6 maanden met optie tot verlenging

 

Functieomschrijving
Voor de gemeente Groningen zijn wij op zoek naar een HR Keten- en Kennismanager. Je bent onderdeel van de afdeling HR Services binnen de directie Mens, Organisatie en Communicatie. Je rapporteert aan het Hoofd HR Services.

Resultaten/producten:

  • Coördinatie op de ontwikkeling, optimalisatie en realisatie van het HR-personeelsinformatiesysteem en aanverwante systemen;
  • Goed op elkaar afgestemde HR-processen en daaraan verbonden processen.
  • Regie op kennisbeheer en kennisdeling van HR;
  • Het leiden van deelprojecten op het gebied van kenniscommunicatie;
  • Ontwikkelen van visie en beleid op het gebied van kenniscommunicatie.

Werkzaamheden:

  • Analyseert, adviseert en vertaalt HR-producten vanuit regelgeving naar systeemvereisten, werkprocessen en procedures;
  • Bereidt het CAB (change advisory board) en sturingsoverleg voor en is voorzitter van het sturingsoverleg en is lid van het CAB;
  • Voert regie op de ontwikkeling van content, bewaakt de actualiteit en doet voorstellen tot verbetering (klantcontact);
  • Adviseert over en voert regie op het opstellen en door ontwikkelen van procesbeschrijvingen en werkinstructies voor de gebruik van het interne HR-kennissystemen en beheert deze;
  • Evalueert met de HR-servicedesk medewerkers, HR-medewerkers, systeemeigenaren en de nieuwe- en gewijzigde content van het interne HR-kennissysteem en voert waar nodig aanpassingen door;
  • Is verantwoordelijk voor het informeren van gebruikers en collega’s over veranderingen en wijzigingen in het systeem;
  • Zorgt samen met andere hoofdgebruikers binnen HR voor het opzetten, uitbouwen en onderhouden van één HR-kennisbank (zoals serviceplein en kennisbank);
  • Voert regie op de (doorontwikkeling) van de kritische HR-processen/worfklows en doet verbetervoorstellen;
  • Verantwoordelijk voor een actueel producten- en dienstencatalogus;
  • Onderhoudt netwerken en relaties met in- en externe afdelingen (relatiebeheer).

Functie-eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding richting HRM
  • Vakgerichte kennis en ervaring
  • Affiniteit met procesmanagement en systemen
  • Ervaring met en kennis van Youforce

Competenties:

  • Overtuigingskracht
  • Organisatiesensitiviteit
  • Creativity
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgerichtheid

Do you have questions?
The recruitment and selection process is provided by Ypsylon Recruitment. Are you interested in this position and do you meet the required profile? Then respond via [email protected] or via our site www.ypsylon.nl.

Voor vragen kun je contact opnemen met Nathalie Kloos tel. +31 6 27 40 02 15 

Related Jobs